اگر شما در مورد رنگ ها چیزی نمی دانید، برای تبدیل شدن به یک طراح حرفه ای دچار مشکل می شوید. این یک مسئله ی حیاتی برای طراحان است که نکات ضروری در مورد رنگ ها و تـأثیر آن در طراحی را بدانند. عدم درک می تواند باعث عدم پیشرفت شود و ترکیب اشتباه رنگ ها باعث می شود شما به عنوان یک طراح آماتور شناخته شوید. بعنوان یک طراح گرافیک شما باید با مطالعه و تحقیق ،راه هایی برای استفاده از رنگ ها به منظور حیات بخشی به طرح های خود پیدا کنید.

نمادهای چندین رنگ در طراحی لوگو

یک نگاه مختصری به بیان احساسات ۱۰ رنگ رایج و استفاده آنها در طراحی لوگو برای صنایع خاص می اندازیم.

سیاه

سمبل : تسلط، قدرت، راز، جسارت، ظرافت و پیچیدگی

سیاه به طور معمول جوانان و مخاطبان سطح بالا را هدف قرار می دهد. این رنگ یک رازی را بوجود می آورد در حالیکه قدرت، تسلط و ظرافت را در لوگو به نمایش می گذارد.

انتخاب رنگ۱ استودیو مونس خواه

قرمز

سمبل:شور، عشق، عصانیت، گرسنگی، سلامت، هیجان و زندگی

رنگ قرمز بطورکلی یک رنگ جذاب، نشاط آورو پر قدرت است که عموما” برای نام تجاری صنایع غذایی، سلامت، زیبایی و سرگرمی استفاده می شود.برندهای معروف متعددی رنگ قرمز را برای لوگوی خود را انتخاب کردند برای مثال کوکاکولا، Red Ball، Canon، youtube و … .لوگوهای این برندها به دلیل قرمز بودن بدون شک به یادماندنی هستند.لوگوهای قرمز توجه مشتری را جذب می کنند و اگر شما میخواهید هدف بازاررا به سمت لوگوی خود جذب کنید، از رنگ قرمز استفاده کنید.ترفندهای شگفت انگیزی وجود دارند که شما با استفاده از رنگ قرمز در لوگوی خود میتوانید آن را بی نظیر، جالب و برجسته جلوه دهید.این لوگوهای قرمز رنگ الهام بخش و پرنکته شما را برای شروع کارتان وادار می کند.بنابراین با طراحی لوگویی به رنگ قرمز، باعث افزایش شناخت نام تجاری خود شوید.

انتخاب رنگ۲ استودیو مونس خواه

زرد

سمبل:شادی، گرمی، ابداع و احتیاط

رنگ زرد یک رنگ گرم است که شادی، گرمی و آرامش را فرا می خواند.بطورکلی این رنگ نمیتواند نقش اصلی در لوگوها را ایفا کند و یا ویژگی های مهم لوگو را برجسته تر کند تنها برای ایجاد سایه روشن استفاده می شود.رنگ زرد بدلیل اینکه میتواند غالب شود، رنگ دشواری برای استفاده است.این رنگ بیشتر برای صنایع خودرو و غذایی استفاده می شود.

انتخاب رنگ۳ استودیو مونس خواهانتخاب رنگ۳ استودیو مونس خواه

آبی

سمبل:حرفه ای گری، اعتماد، تسلط، قدرت و وفاداری

رنگ آبی در لوگوی شرکت های بزرگ به عنوان ایجاد احساس امنیت استفاده می شود در حالیکه وفاداری و حرفه ای گری را هم نشان می دهد.این رنگ برای شغل های متعددی مربوط به نرم افزار، مالی، صنایع دارویی، دولت و بانک ها استفاده می شود.

انتخاب رنگ۴ استودیو مونس خواهانتخاب رنگ۴ استودیو مونس خواه

سبز

سمبل:هماهنگی، طبیعت، سلامت، زندگی دوباره و فراوانی

رنگ سبز بطورعمده برای نمایش شرکت ها و کارهای سازگار با محیط زیست استفاده می شود به عنوان مثال کشاورزی، بازیافت، محوطه سازی، باغداری و انرژی خورشیدی. رنگ سبز ، رنگی است از طبیعت در حالیکه نشاندهنده رشد است، یک حس آرامش خاصی دارد.یک باور طبیعی وجود دارد که، انتخاب رنگ سبز به تعداد کمی از صنایع محدود شده است.در واقع برندهای سطح بالا از رنگ سبز فقز برای ایجاد سایه در لوگوهای خود استفاده کرده اند.

انتخاب رنگ۵ استودیو مونس خواه

نارنجی

سمبل:جنبش، سرزندگی، شاد، هنری، انرژی زا

رنگ دیگری است که برای صنایع غذایی ، هنر و ورزش محبوی می باشد. حال آنکه از طرفی اشتها را تحریک می کند. از دیگر ویژگیهای رنگ نارنجی، سرزنده بودن، فعال بودن و انرژی زا بودن آن می باشد. روشن بودن این رنگ باعث می شود که برای صنایع لوازم کودکان و غذایی مورد پسند باشد. برخی از صنایع از رنگ نارنجی برای برجسته کردن لوگویخود استفاده می کنند.

انتخاب رنگ۶ استودیو مونس خواه

بنفش

سمبل:وفاداری، لوکس بودن، جشن، آموزش و ظرافت

رنگ بنفش به عنوان سمبل وفاداری استفاده زیادی در نمایش مؤسسات مذهبی و سازمان های آموزشی دارد. این رنگ به ندرت برای خدمات تجاری استفاده می شود مگر آنکه به وضوح بتواند ماهیت اصلی شرکت را نشان دهد. شکلات یکی از موادی است که اغلب برای نمایش آن از رنگ بنفش استفاده می شود.نیازی نیست که برای استفاده از رنگ بنفش  خجالت بکشید و فقط آن را محدود به کارهای فمنیستی، لوکس و زیبایی بدانید، شما می توانید با ترکیب رنگ بنفش با دیگر رنگ ها یک پالت رنگ ایجاد کنید. برای مثال، ترکیب بنفش و زرد در طراحی لوگو بسیار محبوب است و معانی مختلفی را بوجود می آورد.

انتخاب رنگ۷ استودیو مونس خواه

سفید

سمبل:خلوص،صلح،معنویت، پاکی و حسن نیت

سفید یک رنگ طبیعی است که به خالصی اشاره دارد و یک رنگ اساسی برای ایجاد فاصله در لوگو ها می باشد. FedEx  و Adobe از رنگ سفید بهترین استفاده را کرده است. FedEx  یک پیکان سفید دارد در حالیکه Adobe یک  ‘A’ روی پس زمینه قرمز طراحی کرده است.

انتخاب رنگ۸ استودیو مونس خواه

صورتی

سمبل: طرفداری از زنان، پاکی، جوانی و زیبایی

صورتی اغلب یک رنگ زنانه محسوب می شود و در لوگوهای مربوط به زیبایی، مد و … استفاده می گردد. این رنگ برای شرکت های مربوط به لباس و لوازم کودکان استفاده می شود. زیرا این رنگ نماد سرزندگی و پاکی است. رنگ صورتی برای شرکت ها و واحدهای صنعتی مناسب نیست.

انتخاب رنگ۹ استودیو مونس خواه

قهوه ای

سمبل: قابل اعتماد، محکم، مردانه و رایحه ی زمینی

قهوه ای یک رنگ طبیعی است که نماد رازداری، محکم بودن و قابل اعتماد است. این رنگ برای استفاده در صنایع  کشاورزی، ساخت و ساز و حقوقی بسیار رایج است. برخی از محصولات خوراکی مربوط به تولیداتی مانند قهوه، شکلات به طور بسیار عالی ار زنگ قهوه ای برای نمایش استفاده می کنند.

انتخاب رنگ۱۰ استودیو مونس خواه

رنگ ها نقش مهمی را برای بقای لوگوی شما ایفا می کنند. اگر شما می خواهید یک طراحی موفق انجام دهید، با رنگ ها بازی کنید و سایه های تععدی را امتحان کنید تا ارزیابی کنید که کدام رنگ برای نمایش هویت شرکت شما به مشتریانتان مناسب تر است.این را هیچوقت فراموش نکنید که مخاطبان هدف چگونه با رنگ های موجود در لوگوی شما ارتباط برقرار خواهند کرد.

منبع: مونس خواه


0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *