كاتالوگ یعنی كالانما، كارنما، یعنی دفتر راهنمای كالاها و فعالیت ها و مشاغل مختلف
طراحی کاتالوگ نوعی از تبلیغات در عرصه تولید، تجارت و خدمات می باشد که می تواند در برقرار کردن ارتباط مستقیم و چگونگی انتقال مفاهیم و تبادل اطلاعات به مخاطب، نقش به سزایی داشته باشد.
طراحی کاتالوگ ها غالباً به دو صورت معرفی می‌شوند:
1. یا وسیله ای برای معرفی یک محصول یا خدمت از چندین محصول یا خدمات عرضه شده می باشند. (تک محصولی)
2. یا وظیفه معرفی چندین محصول یا خدمات جدید با عملکردهای مختلف را بر عهده دارد. (چند محصولی)
بروشور (Brochure) وسیله ای است برای بیان توضیحات کامل یک محصول و نحوه استفاده از آن. به همین دلیل است که به آن، کالانما هم گفته می شود. زیرا یک کالای خاص را به صورت کامل تشریح می کند و یک کاربر پس از خواندن بروشور محصول، می تواند از آن محصول استفاده کند. تولید کننده ی یک محصول، باید برای محصولش شیوه استفاده از آن محصول را چاپ کند.
معرفی و درج اطلاعات استفاده از محصول، مهم ترین پارامتر یک بروشور است. این همان تفاوت بروشور و كاتالوگ است. شما در بروشور، در مورد یک محصول خاص صحبت می کنید ولی در یک کاتالوگ، مجموعه محصولات یک شرکت یا کمپانی، معرفی می شود. اگرچه امروز انواع محصولات تبلیغی و گرافیکی به صورت اینترنتی و غیر چاپی نیز منتشر می شوند، اما چاپ کاغذی، موجب دسترسی بیشتر و سهل الوصولی آن می شود. بروشورها بر خلاف کاتالوگ ها حجم کمتر و ظاهر ساده تری دارند. بروشورها در اندازه های مختلف و با سلیقه سفارش دهنده طراحی و چاپ می شوند. آنها اغلب ارزان هستند و تیراژ بالایی دارند، زیرا قرار است که در میان مصرف کنندگان بیشماری توزیع شوند و معمولا بر روی کاغذی با گرم پایین چاپ می شوند تا هم ارزانتر باشند و هم خواندن آن ها برای مصرف کننده ساده تر باشد.

درطراحی بروشور دست طراح برای تعداد صفحات باز است و از این منظر او می تواند انواع اطلاعات را به همراه تصویر در کنار هم و بدون نگرانی از شلوغی صفحه بیاورد. از طرف دیگر چون هر بروشور مخصوص یک محصول خاص می باشد، به همین دلیل از لحاظ طراحی، کمتر در رقابت با بقیه طراحی ها است.